Yin Yoga

Yin Yoga, een rustige variant yoga waar je poses langer aanhoudt zodat we de diepere fascia in het lichaam kunnen bereiken. Gebaseerd op functionele yoga, iedereen is anders en heeft andere houdingen nodig om hetzelfde te bereiken. Ons dagelijks leven gaat vaak uit van uiterlijk, werken, competitie en sterk zijn. Dit zijn zeker geen slechte eigenschappen maar wanneer ze de boventoon gaan voeren in ons leven dan kan dit leiden tot vergrote of verkleinde ego’s, agressie of lamlendigheid, overprikkeldheid en uitputting. Om meer uit dit mooie leven te halen hebben we ook onze Yin kant nodig om alles in balans te houden. Stilte, rust, reflectie, compassie voor jezelf en anderen. We hebben zowel Yang als Yin nodig voor een gebalanceerd leven. 
Verschillend van de Hatha en de Vinyasa yoga beoefenen we Yin vooral op de vloer en worden de houdingen voor langere tijd aangehouden, ongeveer tussen 3 en 5 minuten. Hierdoor worden de diepere delen van het lichaam, het bindweefsel, de fascia beïnvloed. Yin yoga is een stillere vorm van yoga en geeft je hierdoor de kans om in jezelf te keren en een diepe ontspanning te ervaren. Maar wees gerust, de houdingen zijn uitdagend genoeg. We gaan altijd uit van 1 target stretch en de rest van het lichaam zo ontspannend mogelijk houden. We gaan niet alleen aan de slag hoe we omgaan met de oncomfortabele houdingen maar ook wat de geest met je doet. Yin is de ultieme ontspanning voor het de hart en geest en is een goed begin om meer te leren over meditatie. De lessen zijn voor iedereen toegankelijk!
De lessen zijn voor iedereen toegankelijk, echt! Mits je het functioneel aanpak. Dit betekent dat ik getraind ben in anatomie en dat alle botten van iedereen heel anders zijn. Zo is jouw fijnste hamstring stretch niet de beste manier voor mijn hamstrings. Elke houding is dus voor iedereen een andere ervaring. Het komt erop neer dat je vooral naar je lichaam moet luisteren, voelen en kijken. Ik help je graag om je hierbij te ontwikkelen. 
Het meditatie gedeelte is niet om iets van te schrikken. Ook dit is functioneel: wat voor jou werkt. Na een yin practise is het fijn om even kort te zitten en te ontdekken of er misschien wat verschoven is in je lijf of gedachten. Is het niks voor jou? Dan blijf je gewoon in stilte zitten.